Cada cop hi ha
més empreses que decideixen retornar a la societat més desafavorida part del
que guanyen amb els seus negocis. És el que es coneix com a Responsabilitat
Social Corporativa (RSC). Però per ser una empresa ètica o socialment
responsable cal, primer, tenir la convicció de voler ser-ho. I, en segon lloc,
cal que l’empresa actuï amb conseqüència.
Això es
tradueix a donar un tracte just als empleats en l’àmbit laboral; ser
respectuosos amb el medi ambient; escollir proveïdors que treballin amb
persones amb risc d’exclusió social, i, finalment, fer-ho tot amb transparència
i bon govern.
A canvi
d’aquest compromís, els beneficis per a l’empresa ètica poden ser enormes, tal
com demostren desenes d’estudis:
El 64% de consumidors prefereixen
comprar productes a empreses amb bona reputació (Reputation Institute Pulse
Survey).
El 43% de la reputació d’una
marca prové de les seves accions en RSC (Reputation Institute Pulse Survey).
Els empleats estan un 55% més
implicats quan l’empresa fa RSC (The Society for Human Resources Management).
I les empreses amb empleats
més implicats tripliquen els seus marges operatius i quatripliquen el seus
guanys per acció (Gallup).
Als EUA en els darrers 10 anys
han crescut un 587% les empreses amb polítiques de RSC (Advance Micro Devices).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada