Alguns dels objectius de sinergrup són col·laborar en la
recerca de solucions a problemàtiques i dèficits que es puguin detectar en
l’àmbit de l’atenció a les persones amb disminució, així com promoure programes
formatius i d’intercanvi de tècnics i professionals de les organitzacions
participants amb la finalitat de millorar els sistemes de gestió social i
empresarial.
D’altra banda, i en el marc de mantenir i potenciar grups de treball i
d’intercanvi d’experiències, dins del projecte sobre “Nous models centrats en les persones i el seu envelliment (2)”, que
compta amb el suport i col·laboració del Departament de Treball, Afers Socials
i Famílies, endegem un nou període d’estades de professionals a diverses
entitats de sinergrup, pels
beneficis que suposa l’experiència per les entitats que hi participen.
En
aquesta ocasió ens volem centrar en l’envelliment
i/o deteriorament de les persones amb discapacitat i/o trastorn mental que
atenem des dels diversos suports i/o serveis de les organitzacions i de l’àmbit
professional, d’atenció a les persones i les seves famílies.
Com
a novetat hem obert aquesta iniciativa a diversos
perfils professionals, no necessàriament d’atenció directa, també hi
participaran tècnics (treballadors socials, psicòlegs, pedagogs,
fisioterapeutes…) de l’àrea d’atenció a les persones.
No
es tracta de fer intercanvis. Les estades consisteixen en una visita i formació
en el lloc de treball, al costat de professionals, d’una altre entitat, amb el
mateix perfil (ex: en el cas d’atenció directa), o per compartir i conèixer amb
detall metodologies concretes (ex: en el cas d’altres perfils tècnics).
Una formació innovadora
De vegades és difícil trobar formacions en alguns temes
molt específics. Cal dissenyar formacions a mida, i pensem que una bona manera
de fer-ho és aprofitant l’oportunitat que ens pot oferir un marc facilitador, com ho poden ser les
entitats de sinergrup, i aquest és un valor afegit que cal potenciar, juntament
amb els beneficis que comporta un disseny personalitzat d’aquestes característiques
(motivació, transferència d’altres experiències, desenvolupament ...) i des d’una
vivència practica “in situ”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada