dimecres, 3 de juny del 2015

L'Escola Estel distingida amb el premi Baldiri Reixac en la categoria d’Escoles




El jurat va prendre aquesta decisió "en reconeixement a un centre d'educació especial i a un equip de mestres compromès que, des de fa temps, ha esdevingut una referència destacada tant a la comarca d'Osona com en d'altres indrets del nostre país", i perquè "a més de l'educació a infants i adolescents atesos a la mateixa escola, s'ofereix un servei de seguiment individualitzat en la inclusió d'alumnat amb discapacitats intel·lectuals en els centres ordinaris. Cal remarcar, entre d'altres mèrits, el treball conjunt i continuat amb les famílies en el desenvolupament dels seus fills, l'aplicació de mètodes innovadors que faciliten la comunicació en infants amb dificultats severes i l'orientació cap al món laboral dels més grans".

Van recollir el premi el director de l’Escola Josep Font, la sotsdirectora; Teresa Izern i la coordinadora de serveis externs de l’Estel; la Montse Castells. Moltes felicitats a tota l’Escola!

 

L’Escola Estel
L'Escola Estel és una escola d'educació especial de la comarca d'Osona que des del 1967 ofereix un conjunt de serveis, recursos i ajuts relacionats amb l'educació i l'atenció dels alumnes amb discapacitat intel·lectual. Actualment compta amb 98 alumnes a l’escola i 14 en centres ordinaris.
La finalitat de l'Estel és potenciar al màxim el desenvolupament de les capacitats dels alumnes i preparar-los per viure de la forma més autònoma i independent possible. L'Estel també vol convertir-se en un autèntic centre de serveis i recursos per a l'educació especial i per a les escoles ordinàries de la comarca d'Osona.
A més de l’ensenyament del temari i el desenvolupament de les activitats diàries, l’escola Estel també participa en activitats inclusives amb alumnes d’escoles ordinàries.
Enguany l’Escola Estel participa en un projecte d’interès compartit amb la Regidoria de l’Ajuntament de Vic i la Direcció General d’Ensenyament Infantil i Primària.  També col·labora amb la Direcció General d’Ensenyament Infantil i primària per la validació de les proves de 2n curs de la prova d’avaluació dels components bàsics de lectura (PACBAL). Aquesta prova és un instrument que determina si els alumnes mostren totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament. 
Aquest 2014 s’ha iniciat el disseny i l’elaboració d’un nou material per a l’ensenyament de la lectura a partir de les millors pràctiques basades en l’evidència. Juntament amb la Universitat Ramon Llull, s’ha fet la presentació de la validació a la població catalana de l’escala d’intensitat dels suports per a infants i adolescents (EIS-I/A). Aquesta escala posa de manifest que la implementació de suport adequats millora el funcionament individual de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Durant aquest curs, s’estan aplicant els nous processos de planificació centrada en la persona per tal d’identificar (alumnes, famílies i professionals) els resultats personals esperats i els sistemes de suport que cal proporcionar.