El jurat va
prendre aquesta decisió "en reconeixement a un centre d'educació especial i a un equip de mestres
compromès que, des de fa temps, ha esdevingut una referència destacada tant a
la comarca d'Osona com en d'altres indrets del nostre país", i perquè
"a més de l'educació a infants i adolescents atesos a la mateixa escola,
s'ofereix un servei de seguiment individualitzat en la inclusió d'alumnat amb
discapacitats intel·lectuals en els centres ordinaris. Cal remarcar, entre
d'altres mèrits, el treball conjunt i continuat amb les famílies en el
desenvolupament dels seus fills, l'aplicació de mètodes innovadors que
faciliten la comunicació en infants amb dificultats severes i l'orientació cap
al món laboral dels més grans".
Van recollir el premi el director de l’Escola Josep Font, la sotsdirectora; Teresa Izern i la coordinadora de serveis externs de l’Estel; la Montse Castells. Moltes felicitats a tota l’Escola!
L’Escola Estel
L'Escola
Estel és una escola d'educació especial de la comarca d'Osona que des del 1967
ofereix un conjunt de serveis, recursos i ajuts relacionats amb l'educació i
l'atenció dels alumnes amb discapacitat intel·lectual. Actualment compta amb 98
alumnes a l’escola i 14 en centres ordinaris.
La
finalitat de l'Estel és potenciar al màxim el desenvolupament de les capacitats
dels alumnes i preparar-los per viure de la forma més autònoma i independent
possible. L'Estel també vol convertir-se en un autèntic centre de serveis i
recursos per a l'educació especial i per a les escoles ordinàries de la comarca
d'Osona.
A
més de l’ensenyament del temari i el desenvolupament de les activitats diàries,
l’escola Estel també participa en activitats inclusives amb alumnes d’escoles
ordinàries.
Enguany
l’Escola Estel participa en un projecte d’interès compartit amb la Regidoria de
l’Ajuntament de Vic i la Direcció General d’Ensenyament Infantil i
Primària. També col·labora amb la
Direcció General d’Ensenyament Infantil i primària per la validació de les
proves de 2n curs de la prova d’avaluació dels components bàsics de lectura
(PACBAL). Aquesta prova és un instrument que determina si els alumnes mostren
totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament.
Aquest
2014 s’ha iniciat el disseny i l’elaboració d’un nou material per a
l’ensenyament de la lectura a partir de les millors pràctiques basades en
l’evidència. Juntament amb la Universitat Ramon Llull, s’ha fet la presentació
de la validació a la població catalana de l’escala d’intensitat dels suports
per a infants i adolescents (EIS-I/A). Aquesta escala posa de manifest que la
implementació de suport adequats millora el funcionament individual de les
persones amb discapacitat intel·lectual.
Durant
aquest curs, s’estan aplicant els nous processos de planificació centrada en la
persona per tal d’identificar (alumnes, famílies i professionals) els resultats
personals esperats i els sistemes de suport que cal proporcionar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada