dilluns, 2 de març del 2015

Els beneficis de ser responsables


Cada cop hi ha més empreses que decideixen retornar a la societat més desafavorida part del que guanyen amb els seus negocis. És el que es coneix com a Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Però per ser una empresa ètica o socialment responsable cal, primer, tenir la convicció de voler ser-ho. I, en segon lloc, cal que l’empresa actuï amb conseqüència.

Això es tradueix a donar un tracte just als empleats en l’àmbit laboral; ser respectuosos amb el medi ambient; escollir proveïdors que treballin amb persones amb risc d’exclusió social, i, finalment, fer-ho tot amb transparència i bon govern.

A canvi d’aquest compromís, els beneficis per a l’empresa ètica poden ser enormes, tal com demostren desenes d’estudis:

El 64% de consumidors prefereixen comprar productes a empreses amb bona reputació (Reputation Institute Pulse Survey).
El 43% de la reputació d’una marca prové de les seves accions en RSC (Reputation Institute Pulse Survey).
Els empleats estan un 55% més implicats quan l’empresa fa RSC (The Society for Human Resources Management).
I les empreses amb empleats més implicats tripliquen els seus marges operatius i quatripliquen el seus guanys per acció (Gallup).
Als EUA en els darrers 10 anys han crescut un 587% les empreses amb polítiques de RSC (Advance Micro Devices).