dimarts, 18 de febrer del 2014

Estudi comparatiu internacional sobre el desenvolupament social de les persones amb discapacitat intel·lectual.

"Més enllà de les cultures i dels contextos econòmics, el vostre somriure és un element comú"

 
 
 
 
Realitzar una comparativa a nivell internacional sobre les necessitats educatives i de desenvolupament social de les persones amb discapacitat intel·lectual és un projecte de gran envergadura.
Investigadors del Japó estan duent a terme aquest estudi amb l’objectiu de comparar els recursos i voluntats de diferents països a nivell educatiu, i de serveis de benestar i lleure per les persones amb discapacitat intel·lectual.
El seu projecte fa una comparativa entre països de diferents cultures i recursos econòmics, viatjant entre Àsia, Europa i Amèrica Llatina.
El professor Manabu Kuroda, director del projecte i professor de sociologia de l’educació a la Universitat Ritsumeikan de Kioto, i el professor Kiyoyasu Sakai, professor de psicologia del desenvolupament i educació especial a la Universitat de Comunicació Electrònica d’Osaka, van iniciar estudis compartius com aquest, ja fa vint anys, realitzant formació per a professors d’alumnes amb discapacitat intel·lectual al Vietnam.
Vietnam, Rússia, Alemanya, Itàlia, Mèxic, Cuba o Espanya… diversitat de cultures i diferents contextos econòmics, però segons els investigadors, hi ha un aspecte comú a tot arreu on han estat, i és la vocació dels professionals pel benestar de les persones ateses.
Recentment han estat a Catalunya per conèixer com es treballa en el nostre país, i hem tingut l’oportunitat d’explicar el model d’atenció a les persones amb diversitat funcional de Fundació Tallers. Durant aquesta visita, també formaven part de l’equip el professor Lluís Valls de la Universitat de Llegües estrangeres de Kioto, i la professora Hyeok Kim, de la Universitat Ritsumeikan de Kioto.
Per a tots ells, el model d’atenció a les persones amb diversitat funcional que s’ha desenvolupat a Espanya, fruit de la Declaració de Salamanca, és reconegut a nivell internacional, i el situa com un dels pioners en educació inclusiva.
En el context econòmic i polític actual, aquest model perilla però ben segur que totes les entitats del sector seguirem treballant per a que la seva continuïtat sigui possible.
 
Font: Web de Fundació Tallers