dilluns, 28 d’octubre del 2013

Fundació Ginac explica l'experiència del seu enclavament a Kellog's


L’enclavament a Kellogg’s va començar al gener del 2011 amb un grup format per 19 persones.

Les tasques inicials que ens van encomanar i que actualment seguim realitzant, eren les d’alimentació d’insert’s en les plataformes pesadores; és a dir, en el lloc on les màquines fan el pes del cereal per fer el paquet, nosaltres som els responsables de supervisar que les màquines que introdueixen un objecte promocional (insert) dintre del paquet, ho facin correctament. Una altra tasca encomanada era la de recuperar el producte durant cada producció de Choco Krispies (o sigui, tornar a la línia de producció els choco krispies que sortien en capses trencades). Poc a poc vam anar realitzant també tasques de recuperació de producte a la zona de magatzem.
Actualment ja tenim una plantilla de 44 persones formades i preparades per anar a treballar a les instal·lacions que Kellogg’s té a Valls; ja sigui de manera regular en les tasques d’alimentació d’insert’s, com de manera puntual per cobrir tasques de recuperació de producte.  Tot això amb la gestió  de 2 coordinadores  conjuntament amb l’equip d’SCAPS i Producció de GINAC.
Es treballa en tres torns, matí, tarda i nit i de manera ininterrompuda, si així ho requereixen les planificacions de Kellogg’s, durant tots els dies de l’any excepte Nadal.
Les persones que formen part d’aquesta feina ens expliquen:
MARTINA: <
Me siento muy contenta y orgullosa de poder trabajar en estas dos empresas, ya que con los tiempos que corren y la crisis que tenemos encima, es una suerte inmensa de poder colaborar entre dos fábricas.
En la factoría de Kellogg’s empecé a trabajar en enero de 2011. Los trabajadores de esta empresa son gente muy agradable y simpática. Yo estoy en la sección de recuperación de producto de choco-krispies y también colaboro en las líneas de las máquinas insertadoras. De vez en cuando colaboramos en la recuperación de producto en el almacén.
Es un lujo para mi poder trabajar en la fábrica Kellogg’s ya que es la única en toda España.
Esperemos que no la cierren por culpa de la crisis, ya que sería un desastre para todos los que trabajamos tanto en Ginac como en Kellogg’s.>>
YOLANDA: <>
ABEL:   <
Ahora estoy trabajando también en Kellogg’s: estoy muy bien allí, muy bien. Está cerca de casa, el trabajo no es cansado, estás acompañado de tus compañeros de Ginac y con la gente de Kellogg’s siempre hay posibilidad de decir algo. Me siento bien en una empresa normal. Lo que menos me gusta es tener que trabajar los fines de semana, pero en la nómina se nota. Y además en invierno se está muy bien porque no hace frío>>
YOUSSEF: "a mi me gusta el trabajo de la recuperación, me gusta trabajar en Kellogg’s porque el trabajo es mejor, más tranquilo, trabajo yo solo, también se cobra mas, me gusta ayudar a los de Kellogg’s a hacer algunas cosas. Me gustaría aprender más y poder trabajar con las máquinas de los insert’s"
GINÉS: "me gusta trabajar en Kellogg’s, me gusta que vean que somos gente capacitada y que podemos hacer nuevas faenas, que trabajamos igual en Ginac que a fuera y gracias a eso tenemos faena.
Me da igual trabajar de día que de noche, y me gusta aprender nuevas faenas y cómo van las máquinas para poder ayudar".
MIGUEL:  "Las empresas en las que he estado han estado bien, DESA, Kellogg’s y SCA. En Kellogg’s i SCA, dependiendo de la persona, el trabajo en más relajado>>
SEBASTIANA: <>
MONTSE:   <>
TERESA:   <  Kellogg’s tengo. Es la primera vez que trabajo en un CET y en un enclave laboral y en la Kellogg’s vives la experiencia del mundo laboral ordinario.>>
ORIOL: <  com a casa meva, tenim molt bona relació amb tothom tenint educació i respecte a tots. També estic  content amb la part econòmica, ja que em sento ben pagat per la feina que hi faig>>
Font: S.A.Comunicació Fundalis